Aktualności

Intencje Mszalne

Ogłoszenia parafialne

Sakrament Bierzmowania - 3 czerwca 2024r.

W poniedziałek 3 czerwca 2024r. na Mszy św. o godz. 16.00, młodzież z klas siódmej i ósmej z naszej parafii otrzymała z rąk ks. bp Krzysztofa Nitkiewicza sakrament bierzmowania, który ma ich umocnić do mężnego wyznawania swojej wiary i życia według jej zasad. Młodzieży towarzyszyli świadkowie i najbliższa rodzina. Wspierajmy naszą młodzież modlitwą, aby nie bała się pogłębiać swojej wiary. Na pamiątkę sakramentu bierzmowania młodzież otrzymała krzyże pobłogosławione przez ks. Biskupa.
Pamiątkowe zdjęcie: Bierzmowanie - 3 czerwca 2024r

Uroczystość Najświętszego Ciała i Krwi Pańskiej - czwartek 30 maja 2024r.

Dzisiaj obchodziliśmy Uroczystość Najświętszego Ciała i Krwi Pańskiej, w tradycji ludowej: Boże Ciało. Jest to w Kościele katolickim uroczystość liturgiczna ku czci Najświętszego Sakramentu, która ma charakter dziękczynny i radosny. W tym dniu wspominamy Ostatnią Wieczerzę i Przeistoczenie chleba i wina w Ciało i Krew Jezusa Chrystusa. Uroczystą Mszę św. prowadził ks. Proboszcz Marek Tabaszewski. Tradycyjnie po Mszy świętej wyruszyliśmy z procesją z Najświętszym Sakramentem do czterech ołtarzy. Krzyż, baldachim i chorągwie nieśli strażacy. Parafianie pozostałe feretrony. Dziewczynki sypały kwiaty pod czujnym okiem swoich rodziców. Dziękujemy mieszkańcom wszystkich wiosek naszej parafii za piękne przygotowanie ołtarzy. Procesja zatrzymywała się kolejno przy czterech ołtarzach, gdzie ks. proboszcz czytał związane tematycznie z Eucharystią fragmenty czterech Ewangelii. Przy ostatnim ołtarzu ks. Proboszcz wygłosił kazanie i zaprosił wiernych do Kościoła, gdzie serdecznie podziękował wszystkim za wspólne wyznanie wiary w realną obecność Chrystusa w Najświętszym Sakramencie.
Link do zdjęć: Boże Ciało - 30 maja 2024r

I Komunia Święta - 19 maja 2024r.

Dzisiaj na Mszy św. godz. 12:00 dzieci z klasy III przyjęły I Komunię Świętą w postaci małego białego opłatka. Radość z nowego i szczególnego spotkania z Jezusem dzieci dzieliły ze swoimi rodzicami. Drogie dzieci! Życzymy Wam, aby ta chwila utkwiła w Waszej pamięci na zawsze, wyznaczając właściwy kierunek postępowania w trudnych, życiowych sytuacjach. Niech błogosławieństwo, miłość i Boża łaska spływające na Was w dniu Pierwszej Komunii Świętej na zawsze z Wami pozostaną. Nie traćcie nigdy radości z bycia jednością z Panem, zawsze już przyjmujcie Jezusa do swego serca, a Ten, który jest ukryty w białej Hostii, będzie prowadził Was przez całe Wasze życie. Z Bożym błogosławieństwem Ks. proboszcz Marek Tabaszewski, katecheta Jolanta Szemraj.

Wielkanoc - 28 marca - 1 kwietnia 2024r.

Niedzielą Palmową ustanowiona na pamiątkę wjazdu Chrystusa do Jerozolimy rozpoczeliśmy Wielki Tydzień. Odbyły się nabożeństwa Triduum Paschalnego – Wielki Czwartek, Wielki Piątek i Wielka Sobota. Wielki Czwartek- Dzień ustanowienia Eucharystii i Kapłaństwa to szczególny czas dla wszystkich chrześcijan. Ks. Proboszcz ukazał wartość tych sakramentów ukazując, że dzięki Nim Bóg jest blisko każdego z Nas. Czas Adoracji ukazuje nam jak mamy pełnić Wolę Boga. Wielki Piątek- Moment patrzenia na krzyż uczy nas miłości wobec Boga, drugiego człowieka i samego siebie. Ks. Bartłomiej ukazał że w ranach Chrystusa jest nasze oczyszczenie z grzechów. Niech czas Adoracji Najświętszego Sakramentu będzie okazją do dorastania w wierze, nadziei i miłości. Wielka Sobota - Dzień ciszy i oczekiwania. Dzień poświęcenia ognia i wody. Tradycyjnie rano poświęcone zostały pokarmy wielkanocne. Wieczorem została odprawiona liturgia światła, w której na paschale kapłan żłobi znak krzyża, wypowiadając słowa: "Chrystus wczoraj i dziś, początek i koniec, Alfa i Omega. Do Niego należy czas i wieczność, Jemu chwała i panowanie przez wszystkie wieki wieków. Amen". Wielka Niedziela - Rano wierni uczestniczyli w Eucharystii i procesji rezurekcyjnej o godz.6.00. Pozostałe Msze św. odbyły się w porządku niedzielnym. Niedziela Wielkanocna to największe święto chrześcijańskie, pierwszy dzień tygodnia, uroczyście obchodzony w każdą niedzielę przez cały rok.

Rekolekcje Wielkopostne- 22-24 marca 2024r.

W dniach 22-24 marca 2024r. odbyły się w naszej parafii Rekolekcje Wielkopostne, które głosił ks. Rafał Golonka - proboszcz z Ptkanowa. Bardzo serdecznie dziękujemy ks. Rafałowi za przyjęcie zaproszenia i poprowadzenie Wielkopostnych Rekolekcji w Naszej Parafii pw. Św. Mikołaja. Bóg zapłać!

Środa Popielcowa - 14 luty 2024r.

Środą Popielcową rozpoczynamy Wielki Post, czas poświęcony pokucie i nawróceniu, czas rzeczowej refleksji nad sobą i krytycznego spojrzenia na swoje życie. To czas na przygotowanie się do Świąt Zmartwychwstania Pańskiego. Przeżyjmy ten czas skupieni na modlitwie, poście i jałmużnie.
Msze Św. z błogosławieństwem i posypaniem głów popiołem zostały odprawione w porządku świątecznym 8:00, 10:00 i 16:00.

Światowy Dzień Chorego - 11 luty 2024r.

Dziś przypada liturgiczne wspomnienie Najświętszej Maryi Panny z Lourdes. 11 lutego obchodzimy XXXII Światowy Dzień Chorego pod hasłem „ Nie jest dobrze, by człowiek był sam”. Odbyła się zbiórka do puszek na Fundusz Pomocy Chorym Kapłanom Diecezji Sandomierskiej. Bóg zapłać za ofiary składane na ten cel.
Diecezjalne obchody Dnia Chorego pod przewodnictwem Ks. Bpa Ordynariusza Krzysztofa Nitkiewicza odbywają się dzisiaj w Kościele Ducha Świętego w Sandomierzu przy ul. Opatowskiej 10. O godz. 11.30 – Msza Święta koncelebrowana z możliwością przyjęcia Sakramentu Chorych.

Święto Ofiarowania Pańskiego - 2 luty 2024r.

Dzisiaj obchodziliśmy Święto Ofiarowania Pańskiego, czyli Matki Bożej Gromnicznej. Dzień ten, od 1997 roku obchodzony jest jako Dzień Życia Konsekrowanego (ustanowiony przez Jana Pawła II ),w którym składamy dziękczynienie Bogu za osoby konsekrowane i prosimy o nowe powołania do życia konsekrowanego. W naszym kościele Msze św. z poświęceniem gromnic odbyły się w porządku niedzielnym. Na Mszy Św. o godzinie 16:00 swoje świece przyniosły dzieci pierwszokomunijne wraz z rodzicami.

Wizytacja kanoniczna Ks. Bp Krzysztofa Nitkiewicza - 16 stycznia 2024r.

We wtorek 16 stycznia nasza parafia przeżywała wizytację kanoniczną Ks. Bpa Krzysztofa Nitkiewicza. Ks. Bp spotkał się z pracownikami szkoły w Baćkowicach, Radą Parafialną oraz odwiedził Dom Pomocy Społecznej. O godz. 15:00 na cmentarzu parafialnym przy kaplicy wraz z Ks. Bp modliliśmy się za naszych bliskich zmarłych. O godz. 16.30 w kościele Ks. Bp wysłuchał sprawozdań z działalności grup parafialnych. Wizytacje zakończyła uroczysta Msza św. w intencji parafian, której przewodniczył Ks. Bp Krzysztof Nitkiewicz.
Link do zdjęć: Wizytacja kanoniczna Ks. Bp Krzysztofa Nitkiewicza - 16 stycznia 2024r.

Święto Trzech Króli - 6 stycznia 2024r.

Orszak Trzech Króli to jasełka polegające na przejściu ulicami dzieci i królów, którzy zmierzają do Stajenki, aby pokłonić się narodzonemu dzieciątku. Polski Orszak Trzech Króli zaliczany jest do największych ulicznych jasełek na świecie.
Nasz Orszak wyruszył spod placu targowego na czele z ks. Proboszczem Markiem Tabaszewskim i panem organistą Pawłem Perlikiem. Po drodze wszyscy uczestnicy w kolorowych papierowych koronach śpiewali kolędy. Punktem kulminacyjnym był pokłon Dzieciątku przy szopce bożonarodzeniowej, który złożyli Trzej Królowie oraz wspólne śpiewanie kolęd. Następnie odbyła się Msza św., podczas której nastąpiło tradycyjne poświęcenie kredy, kadzidła i złota. Miłym akcentem dzisiejszego święta był chrzest Zuzanny, która stała się nowym członkiem Kościoła. Na zakończenie Mszy św. ks. Proboszcz udzielił błogosławieństwa wszystkim dzieciom.
Był to drugi orszak w Baćkowicach i podobnie skromny jak pierwszy, ale życzmy sobie nawzajem żeby stał się tradycją naszej parafii i był bogatszy w obecność parafian.
Link do zdjęć: Orszak Trzech Króli 2024r.

Sprzątanie kościoła

  1. Janczyce
  2. Baranówek
  3. Żerniki
  4. Kolonie Żernickie
  5. Kolonie Olszownickie
  6. Stanisławów
  7. Olszownica
  8. Górki
  9. Baćkowice - ul. Leśna
  10. Baćkowice - Poddane
  11. Nieskurzów Mały
  12. Nieskurzów Podlesie
  13. Nieskurzów Stary
  14. Nieskurzów Nowy
  15. Baćkowice Górne
  16. Baćkowice - Osiedle
  17. Baćkowice - Kanturka

Jedna kolejka do sprzątania obejmuje 4 kolejne rodziny. W przypadku większych świąt i uroczystości kolejka jest podwójna.

O ile nie zaznaczono inaczej, treść tej strony objęta jest licencją Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License