Aktualności

Intencje Mszalne

Ogłoszenia parafialne

Diecezjalny Konkurs o św. Józefie

Zapraszamy uczniów do udziału w konkursie o Św. Józefie. Szczegółowe informacje w ogłoszeniach parafialnych i u katechetów.

konkurs-jozef_2%281%29.jpg

16 rocznica śmierci Jana Pawła II - 2 kwietnia 2005.

Papież Jan Paweł II zmarł 2 kwietnia 2005 roku o godzinie 21:37 po długiej chorobie. Miał 84 lata. Papież Polak to niestrudzony pielgrzym, myśliciel, filozof, inspirator przemian na świecie. Odbył 104 zagraniczne podróże apostolskie i odwiedził 129 narodów. Do Polski przyjeżdżał osiem razy. Dziedzictwo Jana Pawła II pozostało z wiernymi i wciąż jest żywe. 1 maja 2011 roku Papież Benedykt XVI dokonał jego beatyfikacji, a 27 kwietnia 2014 roku Papież Franciszek ogłosił Jana Pawła II Świętym. Obie uroczystości odbyły się na placu św. Piotra w Rzymie.

Niedziela Palmowa - 28 marca 2021.

Niedzielą Palmową rozpoczynamy Wielki Tydzień, lecz w warunkach zupełnie odmiennych niż przez ostatnie dziesiątki lat. To już kolejny rok kiedy Niedzieli Palmowej, ze względu na ograniczenia związane z epidemią koronawirusa, nie będzie towarzyszyć procesja z palmami do kościoła. Dołączamy do próśb władz kościelnych i państwowych o ostrożność i o pozostanie w domu. Zachęcamy do domowej modlitwy i uczestniczenia w liturgii za pośrednictwem mediów. Niedziela Palmowa to dzień, w którym Kościół katolicki upamiętnia triumfalny wjazd Chrystusa do Jerozolimy. W tradycji chrześcijańskiej palma wielkanocna jest symbolem męczeństwa i triumfu – Męki i Zmartwychwstania Jezusa Chrystusa oraz nieśmiertelności duszy. Procesje z palmami przekazują więc bardzo głębokie wartości religijne. Liturgia Niedzieli Palmowej jest rozpięta między dwoma momentami: radosną procesją z palmami oraz czytaniem - jako Ewangelii – Męki Pańskiej. Nazwa tego dnia pochodzi od wprowadzonego w XI wieku zwyczaju święcenia palm. Od 1986 roku zgodnie z wolą papieża Jana Pawła II, w Niedzielę Palmową obchodzony jest też Światowy Dzień Młodzieży. Dzisiaj na wszystkich Mszach św. czytana była „Męka Pańska”, nasi księża święcili palmy wielkanocne.

Kuria Diecezjalna w Sandomierzu przesyła Dekret ustanawiający kościoły stacyjne w Roku św. Józefa.

/aby powiększyć należy kliknąć na załączony poniżej obraz/
Dekret%20Ko%C5%9Bcio%C5%82y%20Stacyjne.pdf

Środa Popielcowa - 17 lutego 2021.

Środa Popielcowa rozpoczyna Wielki Post. Trwa on 40 dni. Jest to okres pokuty, zadumy i refleksji. W czasie mszy w Środę Popielcową księża posypują głowy wiernych popiołem, który pochodzi z palm poświęconych w Niedzielę Palmową poprzedzającego roku. Posypując głowy popiołem ksiądz wypowiada słowa: „Prochem jesteś i w proch się obrócisz”. - Przypomina nam to o nicości i przemijaniu naszego życia. O tym, co w naszym życiu jest najważniejsze i na czym powinniśmy je budować. Następnie wypowiada słowa „Nawracajcie się i wierzcie w Ewangelię”, które mają nam przypominać o fundamencie, który powinien być drogowskazem w naszym życiu. Msze św. z posypaniem głów popiołem odbyły się o godz. 8,10,16.

Światowy Dzień Chorego - 11 lutego 2021.

11 lutego we wspomnienie Matki Bożej z Lourdes, obchodzimy 29. Światowy Dzień Chorego. Tegoroczne orędzie papieskie zatytułowane zostało: «Jeden jest wasz Nauczyciel, a wy wszyscy braćmi jesteście (Mt 23, 8). Relacja zaufania u podstaw opieki nad chorymi».

…Drodzy bracia i siostry, przykazanie miłości, które Jezus pozostawił swoim uczniom, znajduje konkretną realizację także w relacji z chorymi. Społeczeństwo jest bardziej ludzkie, jeśli potrafi bardziej zatroszczyć się o swoich słabych i cierpiących członków, a zdoła czynić to skutecznie będąc ożywione miłością braterską. Dążmy do tego celu i sprawmy, aby nikt nie został pozostawiony sam sobie, aby nikt nie czuł się wykluczony lub opuszczony… / Fragment Orędzia Papieża Franciszka na 29. Światowy Dzień Chorego 2021r.

Cały tekst można przeczytać tutaj: Orędzie Papieża Franciszka 2021r.

Ofiarowanie Pańskie - Matki Bożej Gromnicznej - 2 lutego 2021.

Święto katolickie obchodzone niezmiennie 2 lutego, 40 dni po Bożym Narodzeniu. Papież Jan Paweł II ustanowił 2 lutego również Dniem Życia Konsekrowanego, interpretując złożenie pierworodnego syna w świątyni, jako całkowite powierzenie Bogu również wszystkich konsekrowanych. Na każdej Mszy świętej były święcone gromnice.

Święto Trzech Króli - 6 stycznia 2021.

" Światłość w ciemności świeci i ciemność jej nie ogarnęła" (J 1,5)
Dzisiejsza liturgia mówi o światłości Chrystusa, która zajaśniała w noc Bożego Narodzenia i doprowadziła pasterzy do betlejemskiej stajenki oraz wskazała drogę Mędrcom ze wschodu. 6 stycznia to święto Objawienia Pańskiego, potocznie zwanym Świętem Trzech Króli. Tego dnia wspominamy wędrówkę trzech mędrców, którzy przybyli do Betlejem, by oddać pokłon Chrystusowi. Kacper, Melchior i Baltazar przynieśli w darach: złoto - symbol godności królewskiej, kadzidło - symbol godności kapłańskiej oraz mirrę - która jest symbolem wypełnienia proroctw i zapowiedzią śmierci Zbawiciela.

Sprzątanie kościoła

  1. Janczyce
  2. Baranówek
  3. Żerniki
  4. Kolonie Żernickie
  5. Kolonie Olszownickie
  6. Stanisławów
  7. Olszownica
  8. Górki
  9. Baćkowice - ul. Leśna
  10. Baćkowice - Poddane
  11. Nieskurzów Mały
  12. Nieskurzów Podlesie
  13. Nieskurzów Stary
  14. Nieskurzów Nowy
  15. Baćkowice Górne
  16. Baćkowice - Osiedle
  17. Baćkowice - Kanturka

Jedna kolejka do sprzątania obejmuje 4 kolejne rodziny. W przypadku większych świąt i uroczystości kolejka jest podwójna.

O ile nie zaznaczono inaczej, treść tej strony objęta jest licencją Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License