Aktualności

Intencje Mszalne

Ogłoszenia parafialne

I Komunia Święta - 20 maja 2018r.

O godz 12.00 odbyła się Msza św. w intencji dzieci przystępujących do I Komunii Świętej. W tym pięknym dniu, kiedy mogły po raz pierwszy spotkać się z Chrystusem obecnym w Najświętszym Sakramencie, towarzyszyli dzieciom rodzice, chrzestni, oraz całe rodziny, które wspierały ich osobistą modlitwą na dalszą drogę ich życia.

W uroczystym dniu Pierwszej Komunii Świętej życzymy dzieciom obfitych Łask Bożych. Niech Sakrament Eucharystii umacnia w Was wiarę, nadzieję i miłość.

Rocznica urodzin św. Jana Pawła II - 18 maja 2018r.

Papie%C5%BC.png

Ogłoszenie: Pielgrzymka do Włoch - 18-25.08. 2018r.

Aby przeczytać informacje o pielgrzymce, należy kliknąć na obrazek - każda strona otwiera się w nowym oknie.
Pielgrzymka%20strona%201%20001.jpgPielgrzymka%20strona%202%20001.jpg

Pielgrzymka - Sanktuaria Warmii i Mazur - 4-5 maja 2018r.

W dniach 4-5 maja 2018r. odbyła się autokarowa pielgrzymka z Parafii Baćkowice do Gietrzwałdu, Stoczka Klasztornego i Świętej Lipki - trzech dużych sanktuariów na Warmii i Mazurach. Pielgrzymce przewodniczył proboszcz Parafii Baćkowice ks. Jerzy Kubik.
O godz. 2 w nocy pielgrzymi wyruszyli w długą, pełną przygód, przeżyć i wzruszeń trasę, zwiedzając kolejne cudowne miejsca.
Świtem pielgrzymi powitali Stare Miasto w Warszawie, Plac Zamkowy, Kolumnę Zygmunta i Grób ks. Jerzego Popiełuszki. Przed południem ich oczom ukazał się Gietrzwałd. Przepiękne Sanktuarium, gdzie w 1877r. dziewczynkom ukazała się Matka Boska w koronie przykościelnego klonu i prosiła o modlitwę różańcową. Znajduje się tu również cudowne źródełko. W Gietrzwałdzie pielgrzymi uczestniczyli we mszy św. prowadzonej przez ks. proboszcza. Potem był Olsztyn, Kościół Jezusa Chrystusa, Bazylika, Piękna Brama i Ratusz – Nowy i Stary. Dalsza droga wiodła do położonego w malowniczym miejscu Stoczka Klasztornego. Tam była obiadokolacja, ks. Kustosz przybliżył informacje i Stoczku i jego historii. Potem nabożeństwo piątkowe i Litania przed cudownym obrazem Matki Bożej. Wieczorem odbyła się integracyjna część wyjazdu – ognisko, pieczenie kiełbasek i biesiadne pieśni. Noc spędzona w klasztorze u Księży Marianów. Następnego dnia rano odbyła się msza św. prowadzona przez kustosza klasztoru i ks. proboszcza. Później śniadanie i czas ruszyć w dalszą drogę, na której był Zamek w Reszlu, gdzie pielgrzymi mogli zobaczyć różne dawne narzędzia tortur. Znalazł się również czas na lody. Kolejny punkt podróży to Święta Lipka – piękne sanktuarium nazywane „Częstochową Północy”. W bazylice pielgrzymi podziwiali barokowe organy z ruchomymi figurkami, wykonane w 1721r i obraz Matki Boskiej Świętolipskiej. Dalej trasa wiodła przez Kętrzyn, a w nim kościół św. Jerzego, zamek i pyszne pieczone pierogi. Zwiedzanie było intensywne, trasa piękna, po prawej i lewej stronie rozciągały się połacie jezior z ich błękitną taflą. Zmierzaliśmy do Mrągowa – regaty żeglarskie, amfiteatr, pieśni żeglarskie, drewniane pomosty i spacer brzegiem jeziora aż do „Źródełka miłości”. Legenda mówi, że to woda zdrowia i miłości bijąca wprost z serca Ziemi.
Dzień powoli chylił się ku końcowi, ale ks. proboszcz znalazł jeszcze fajne miejsca przy trasie – ogrody pokazowe i motylarnia w miejscowości Marcinkowo.
To był ostatni etap przepięknej, ciekawej pielgrzymki pełnej duchowych i fizycznych przeżyć. Wielka zasługa tak udanej wyprawy to ciężka praca i oddanie ks. proboszcza Jerzego Kubika, pani Krysi Masternak i kierowcy pana Władysława, bez którego nie dałoby się dotrzeć we wszystkie miejsca. Wielkie podziękowanie dla ks. proboszcza za czas modlitwy w sanktuariach i w autobusie, koronkę i różaniec. Pielgrzymi wrócili przeszczęśliwi, planując już kolejny wyjazd.

Uroczysta Msza św. za Ojczyznę - 3 maja 2018r.

W 227 rocznicę uchwalenia Konstytucji 3 maja oraz święta Najświętszej Maryi Panny Królowej Polski, głównej patronki Polski, o godz.12.00 odbyła się uroczysta Msza św. w intencji Ojczyzny, której przewodniczył ks. proboszcz Jerzy Kubik. Mszę św. poprzedziła część artystyczna w wykonaniu młodzieży z ZSP w Baćkowicach.

XVII Dzień Otwartej Furty- Sandomierz 1 maja 2018r.

Po raz kolejny grupa dzieci i młodzieży z naszej parafii pod opieką Pani Joli -katechetki i ks. Bartłomieja wzięła udział w Dniu Otwartej Furty. Spotkanie rozpoczęła Msza św. na seminaryjnym dolnym wirydarzu. Eucharystii przewodniczył ks. Rafał Kułaga, rektor seminarium. Z przybyłymi do seminarium gośćmi spotkał się bp Krzysztof Nitkiewicz. Tradycyjnie, po wspólnej modlitwie rozpoczął się na wirydarzu i seminaryjnych ogrodach piknik. Był czas na skosztowanie seminaryjnej kuchni, czas na zwiedzanie wnętrz seminaryjnych, konkursy i zabawy. Odbył się koncert zespołu „Siewcy Lednicy”.

Jubileusz Młodych Diecezji Sandomierskiej - 29,30 kwietnia 2018r.

W ramach obchodów związanych z 200-leciem Diecezji Sandomierskiej, w parafiach dekanatu Zawichost odbyło się jubileuszowe spotkanie młodych, w którym uczestniczyła grupa młodzieży z naszej parafii pod opieką ks. Bartłomieja. Uczestnicy jubileuszu spotkali się na Eucharystii w trzech kościołach stacyjnych: w Annopolu, Zawichoście i Dwikozach. Po wspólnej modlitwie był czas na zabawę i grillowanie. W poniedziałek odbyły się spotkania formacyjne, koncerty muzyczne, modlitwa i wieczór uwielbienia. Po dwóch pięknie przeżytych dniach, młodzież pojechała na zakończenie do Sandomierza, gdzie wzięła udział W Dniu Otwartej Furty.

Sakrament Bierzmowania - 27 kwietnia 2018r.

32 osoby w naszej parafii przyjęło w tym roku sakrament bierzmowania. Liturgii przewodniczył Bp Edward Frankowski. Hierarcha wygłosił również do zgromadzonej młodzieży oraz wszystkich wiernych homilię.
Kaznodzieja odwołując się do dzisiejszej Ewangelii, ukazał Boga jako Tego, który jest miłosierny i tę szczególną łaskę daje każdemu człowiekowi. Biskup ukazał młodzieży Boga jako Stwórcę, z którym warto współpracować, aby budować to co jest najpiękniejsze na ziemi, a więc miłość. Na zakończenie mszy świętej Biskup Edward jeszcze raz zachęcił młodych do mężnego wyznawanie wiary.
Młodzież podziękowała ks. Proboszczowi parafii za pomoc w przygotowaniu do sakramentu bierzmowania. Słowa podziękowania skierowała również do Ks. Wikariusza i Pani Katechetki Jolanty Szemraj za pracę i czas dla nich poświęcony.
Całej młodzieży dziękujemy za dojrzałą postawę w czasie przygotowania, jak również w czasie Mszy Świętej.

Imieniny ks. Jerzego Kubika - 23 kwietnia 2018r.

ikp.png

Msza św. w intencji +ks. kanonika Romana Stępnia - 20 kwietnia 2018

"Nie umiera ten, kto trwa w sercach i pamięci naszej."

Dzisiaj, 20 kwietnia 2018 r. mija szósta rocznica śmierci +ks. kanonika Romana Stępnia. Msza św. w intencji ks. Romana, którą koncelebrowali: ks. Jerzy Kubik, ks. Jan Mikos, ks. Robert Capała, ks. Mieczysław Surus, ks. Bartłomiej Wilk odbyła się godz. 17:00.

13 lat temu zmarł Jan Paweł II - 2 kwietnia 2018

papiez%202.png

Jan Paweł II zmarł 2 kwietnia 2005 roku w sobotę - w dzień maryjny o godz. 21.37 w wigilię Niedzieli Miłosierdzia Bożego, mając prawie 85 lat oraz 59 i pół roku kapłaństwa. Jego pontyfikat trwał 26 lat 5 miesięcy i 16 dni i był trzecim co do długości w historii papiestwa - po św. Piotrze i Piusie IX.
Jego beatyfikacji dokonał Benedykt XVI -1 maja 2011 r., a kanonizacji - papież Franciszek - 27 kwietnia 2014 r.

Na datę liturgicznego wspomnienia św. Jana Pawła II wybrano 22 października - rocznicę uroczystej inauguracji pontyfikatu.

Wieczorem na Placu Piłsudskiego w Warszawie odbędą się obchody rocznicy śmierci polskiego ojca świętego. Hasłem przewodnim uroczystości będą słowa wypowiedziane przez Jana Pawła II podczas mszy inaugurującej swój pontyfikat: "Nie lękajcie się".

" Niech zstąpi Duch Twój…; Miłość mi wszystko wyjaśniła…; Nie lękajcie się…; Szukałem Was…; Musicie być mocni mocą miłości…; Na kryzys cywilizacji trzeba odpowiedzieć cywilizacją miłości…; Wstań, nie skupiaj się na swoich słabościach… " - tyle wypowiedzianych do nas słów, jakże pięknych, mądrych i aktualnych na dziś. Wystarczy sobie je tylko przypomnieć…

Niedziela Zmartwychwstania Pańskiego - 1 kwietnia 2018

" Chrystus zmartwychwstał, aby człowiek znalazł autentyczne
znaczenie istnienia, aby człowiek żył pełnią własnego życia:
aby człowiek żył z Boga i w Bogu"
/Jan Paweł II/

O godz. 6.00 odbyła się poranna msza, zwana Rezurekcją, którą zapowiadało uroczyste bicie w dzwon, głoszące, że Chrystus zmartwychwstał. Wszyscy obecni wzięli udział w procesji rezurekcyjnej z Najświętszym Sakramentem wokół naszego kościoła. Po niej odbyła się uroczysta Msza Święta z udziałem pracujących w parafii naszych księży. Kolejne msze odbyły się w porządku niedzielnym.

Wielka Sobota - 31 marca 2018

Od godz.8.00-12.00 księża święcili pokarmy przyniesione w koszyczkach przez parafian.
O godz. 17.00 odbyła się najważniejsza celebracja w Roku Liturgicznym - Wigilia Paschalna w Świętą i Wielką Noc Zmartwychwstania, która prowadzili ks. proboszcz Jerzy Kubik i ks. Bartłomiej Wilk. Oprócz Liturgii Słowa i Liturgii Eucharystycznej jest jeszcze Liturgia Światła i Liturgia Chrzcielna. Uroczysta Liturgia rozpoczęła się przed kościołem poświęceniem ognia, od którego zapalono paschał – symbol Chrystusa. Na świecy paschalnej ksiądz skreślił krzyż i litery: Α (alfa) i Ω (omega). Oznacza to, że na początku był Bóg i on też przyjdzie na końcu jako miłosierny sędzia. Na paschale ksiądz zapisał bieżącą datę, chcąc podkreślić, że Chrystus przechodzi od punktu alfa (od stworzenia świata) do punktu omega (końca świata) historii zbawienia, która przechodzi również przez ten konkretny rok. Ponadto wbił w paschał pięć gwoździ (gron) symbolizujących pięć ran Chrystusa. Z zapalonym paschałem i śpiewem Światło Chrystusa procesja weszła do kościoła. Wszyscy zapalili od paschału świece. Dźwiękiem dzwonków i dzwonu kościelnego oraz śpiewając hymn „Chwała na wysokości Bogu” przeszliśmy do Ewangelii Nowego Testamentu. Następnie poświęcono od paschału wodę chrzcielną. Wszyscy wierni przy zapalonych świecach odnowili swoje przyrzeczenie wiary zawarte podczas chrztu św.

Wielki Piątek - 30 marca 2018

Wielki Piątek to dzień powagi, skupienia i postu, w którym szczególnie czci się drzewo krzyża. Przez cały dzień parafianie adorowali Najświętszy Sakrament. Wieczorem godz. 17.00 ks. proboszcz Jerzy Kubik i ks. Bartłomiej Wilk odprawili Liturgię Męki Pańskiej. Rozpoczęła się ona milczeniem całego kościoła. Kapłani upadli na twarz, a ludzie klęcząc milczeli. Jest to upokorzenie się człowieka wobec Boga, a także wyrażenie smutku i bólu całego Kościoła. Następnie czytano opis proroctwa Izajasza o mękach i cierpieniu Mesjasza oraz opis Męki Pańskiej według św. Jana. Odsłonięto i wniesiono Krzyż i księża wraz z wiernymi oddali cześć krzyżowi poprzez pocałunek. Po Komunii Świętej, na koniec Liturgii, Najświętszy Sakrament przeniesiono do Grobu Pańskiego i wystawiono go w Monstrancji nakrytej przezroczystym białym welonem. Nasz chór zaśpiewał Gorzkie Żale, a później Najświętszy Sakrament adorowały dzieci i młodzież przy akompaniamencie gitarowym Kingi Firmanty i Pana organisty Pawła Perlika.

Wielki Czwartek - 29 marca 2018

Dzisiaj o godz.17.00 ks. proboszcz Jerzy Kubik i ks. Bartłomiej Wilk odprawili uroczystą Mszę Świętą Wieczerzy Pańskiej. Msza sprawowana jest na pamiątkę Ostatniej Wieczerzy, podczas której Chrystus ofiarował Bogu Ojcu pod postaciami chleba i wina Swoje Ciało i Swoją Krew, a następnie dał Apostołom do spożycia oraz nakazał im, by czynili to na Jego pamiątkę. Podczas tego wydarzenia, Pan Jezus ustanowił dwa sakramenty święte - Kapłaństwo i Eucharystię. Po hymnie Chwała na wysokości, zamilkły organy i dzwony kościelne i słyszeliśmy tylko drewniane kołatki. Na zakończenie uroczystości Najświętszy Sakrament został przeniesiony do Ciemnicy. Tabernakulum zostało puste, Wieczna lampka zgaszona, a ołtarz obnażony ze świec, mszału i obrusu. Dzisiejsza Liturgia sprawowana była bardzo uroczyście i wzbogacona o objaśnienia czytane przez lektora.

Niedziela Palmowa - 25 marca 2018

Szósta niedziela Wielkiego Postu nazywana jest Niedzielą Palmową, inaczej Niedzielą Męki Pańskiej. Rozpoczyna ona najważniejszy i najbardziej uroczysty okres w roku liturgicznym - Wielki Tydzień. Liturgia Kościoła wspomina tego dnia uroczysty wjazd Pana Jezusa do Jerozolimy, o którym mówią wszyscy czterej Ewangeliści. W naszym kościele każda Msza św. rozpoczynała się dzisiaj od obrzędu poświęcenia palm, a na sumie odbyła się procesja wokół kościoła.

Rekolekcje wielkopostne -18-20 marca 2018

W niedzielę 18 marca rozpoczęły się parafialne rekolekcje wielkopostne połączone z rekolekcjami szkolnymi dla dzieci i młodzieży. Rekolekcje dla dzieci i młodzieży odbyły się w poniedziałek i wtorek godz., 9.00 i 11.00, natomiast Msza święta z nauką rekolekcyjną dla wszystkich o godz. 16.00. Rekolekcje dla dorosłych prowadził ks. Janusz Obójproboszcz parafii Gromadzice, który mówił o wierze, dobrej modlitwie, pokucie i pojednaniu. Rekolekcje dla dzieci i młodzieży prowadzili ks. proboszcz Jerzy Kubik i ks. wikariusz Bartłomiej Wilk. Tematem przewodnim rozważań poniedziałkowych była przyjaźń, we wtorek uczniowie uczestniczyli w Drodze Krzyżowej. Podczas rekolekcji pięknie zaśpiewała schola prowadzona przez naszego pana organistę. Sobota 24 marca będzie dniem spowiedzi i adoracji Najświętszego Sakramentu.

Droga Krzyżowa dla Małżeństw i dekanalne spotkanie Katolickiego Centrum Pomocy Rodzinie -16 marca 2018

W piątek w Baćkowicach odbyło się dekanalne spotkanie Katolickiego Centrum Pomocy Rodzinie. Rozpoczęła je Msza św. o godz. 16.00, którą koncelebrowali: ks. dr Tomasz Cuber – Dyrektor Wydziału Duszpasterstwa Rodzin i Małżeństw w Sandomierzu, ks. Krzysztof Kozieł – proboszcz parafii Łagów, ks. Jerzy Kubik i ks. Bartłomiej Wilk. Bezpośrednio po Mszy św. Odbyła się Droga Krzyżowa w intencji rodzin i małżeństw, które przygotowały rozważania. W spotkaniu na plebanii po Drodze Krzyżowej uczestniczyli księża, członkowie KCPR z Łagowa, Nowej Słupi i z naszej parafii.

Jubileusz Pracowników Oświaty- Sandomierz 3 marca 2018

Sobota 3 marca, była dniem Jubileuszu Pracowników Oświaty w ramach obchodzonej 200 rocznicy powstania Diecezji Sandomierskiej. Spotkanie kuratorów oświaty, dyrektorów szkół, nauczycieli, wychowawców, katechetów, księży i pracowników oświaty rozpoczęła Msza św. pod przewodnictwem bp. Krzysztofa Nitkiewicza. Po Mszy św. w Katolickim Domu Kultury odbyły się wykłady, które prowadzili: prof. dr hab. Zbigniew Gaś i ks. dr Jerzy Dąbek. W dzisiejszej uroczystości brali udział nasi księża: ks. Jerzy Kubik i ks. Bartłomiej Wilk oraz grupa nauczycieli z naszej Parafii.

Szczegółowe informacje można przeczytać na stronie naszej diecezji: https://diecezjasandomierska.pl/prowadzic-ku-pelni/

Środa Popielcowa – 14 luty 2018

„Słowa: ”Pamiętaj człowiecze, że prochem jesteś i w proch się obrócisz!”, skierowane są najpierw nie do wszystkich stworzeń, ale do człowieka, którego Bóg stworzył na swój obraz i umieścił w centrum wszechświata. Przypominając mu, że musi umrzeć, Bóg nie niszczy pierwotnego zamysłu, co więcej potwierdza go i w sposób szczególny przywraca po upadku spowodowanym przeze grzech pierworodny.. To potwierdzenie przyszło wraz z Chrystusem, który dobrowolnie przyjął na siebie brzemię grzechu i zechciał przejść przez śmierć. W ten sposób świat stał się widownią Jego męki i zbawczej śmierci. Oto misterium paschalne, w głąb którego prowadzi nas w sposób szczególny okres Wielkiego Postu.”
/Jan Paweł II, Homilia 17 luty 1999/
Środą Popielcową rozpoczynamy Wielki Post. Zewnętrznym znakiem naszego wejścia na drogę pokuty i nawrócenia jest posypanie głowy popiołem. Msze św. odbyły się o godz. 8:00; 10.00 i 16.00

Ofiarowanie Pańskie- 2 luty 2018

W dniu dzisiejszym wspominaliśmy wydarzenie, które miało miejsce w świątyni jerozolimskiej 40 dni po narodzeniu Pana Jezusa. To Święto Ofiarowania Pańskiego -„Matki Bożej Gromnicznej” i Dzień Życia Konsekrowanego. Msze św. z poświeceniem gromnic, zostały odprawione o godz. 8, 10, 16 i 17. Na Mszy św. o godz. 17 ks. proboszcz poświęcił świece chrzcielne dzieci przygotowujących się do Pierwszej Komunii Świętej.

Jasna Góra - 14 stycznia 2018

Dziś na Jasnej Górze o godzinie 20.00 rozpoczęło się modlitewne noce czuwanie dekanatu świętokrzyskiego w intencji powołań do służby w Kościele. Wierni z naszego dekanatu wraz ze swoimi księżmi wyjechali o 14.30. Swoją obecnością zaszczycił przybyłych na Jasną Górę Ks. Bp. Krzysztof Nitkiewicz. Czuwanie modlitewne odbyło się w Kaplicy Cudownego Obrazu Matki Boskiej Częstochowskiej.

Jasełka bożonarodzeniowe i Orszak Trzech Króli - 6 stycznia 2018

6 stycznia obchodzimy Objawienie Pańskie nazywane potocznie świętem Trzech Króli.O godz. 14.30 w świetlicy gminnej, uczniowie ZSP w Baćkowicach przedstawili dla społeczności lokalnej jasełka bożonarodzeniowe. Po ich zakończeniu do kościoła parafialnego wyruszył Orszak trzech Króli, aby złożyć pokłon nowo narodzonemu Dzieciątku.

Sprzątanie kościoła

  1. Janczyce
  2. Baranówek
  3. Żerniki
  4. Kolonie Żernickie
  5. Kolonie Olszownickie
  6. Stanisławów
  7. Olszownica
  8. Górki
  9. Baćkowice - ul. Leśna
  10. Baćkowice - Poddane
  11. Nieskurzów Mały
  12. Nieskurzów Podlesie
  13. Nieskurzów Stary
  14. Nieskurzów Nowy
  15. Baćkowice Górne
  16. Baćkowice - Osiedle
  17. Baćkowice - Kanturka

Jedna kolejka do sprzątania obejmuje 4 kolejne rodziny. W przypadku większych świąt i uroczystości kolejka jest podwójna.

O ile nie zaznaczono inaczej, treść tej strony objęta jest licencją Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License