Aktualności

Intencje Mszalne

Ogłoszenia parafialne

Dożynki parafialne -23 sierpnia 2020

W czasie uroczystej Mszy św. o godz. 12.00 składaliśmy dziękczynienie Bogu za tegoroczne plony. Przepiękne wieńce dożynkowe przygotowane przez mieszkańców poszczególnych wiosek poświęcił Ks. proboszcz Jerzy Kubik. Uroczysta liturgia dożynkowa była okazją do modlitwy w intencji rolników, którzy licznie reprezentowali wszystkie sołectwa naszej parafii.

Odpust parafialny -22 sierpnia 2020

Odpust parafialny. Dziś, we wspomnienie NMP Królowej jak co roku obchodziliśmy naszą uroczystość odpustową ku czci Niepokalanego Serca NMP. Msze Święte były odprawiane w porządku niedzielnym. Uroczysta Suma odpustowa rozpoczęła się o godz. 12:00, a na zakończenie Mszy Św. nastąpiła procesja eucharystyczna. W naszej parafialnej uroczystości uczestniczyli księża z naszego dekanatu.

Święto Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny-15 sierpnia 2020

Dzisiaj obchodzimy Święto Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny. W polskiej pobożności i tradycji ludowej uroczystość Wniebowzięcia zwana jest Świętem Matki Boskiej Zielnej. Od IX wieku w uroczystość Wniebowzięcia poświęca się pierwociny ziemi jakimi są pachnące zioła, piękne kwiaty, dojrzałe kłosy zbóż i owoce. Są one plonem łąk, lasów, sadów i ornej ziemi. Zioła mają swą leczniczą moc, a kwiaty wprawiają w zachwyt kolorystyką barw i zapachem. Przyniesione przez parafian piękne bukiety złożone ze zbóż, kwiatów, ziół i owoców święcone były na zakończenie wszystkich Mszy św.

Nominacje kapłańskie - 1 lipca 2020r.

Z dniem 1 lipca ks. Bartłomiej Wilk został mianowany wikariuszem Parafii św. Michała Archanioła w Spie.
Serdecznie dziękujemy Mu za pracę w naszej wspólnocie, za pracę z ministrantami, scholą i KSM- em, za pracę z dziećmi i młodzieżą, posługę w konfesjonale i przy ołtarzu, za trud związany z organizacją wyjazdów dla dzieci, młodzieży i dorosłych i za wszelkie dobro. Ks. Bartkowi Życzymy wszelkiej pomyślności, błogosławieństwa Bożego, darów Ducha Świętego, opieki Matki Bożej i wielu sukcesów duszpasterskich na nowej parafii.
Szczęść Boże!

Nowym wikariuszem w naszej parafii został mianowany przez ks. Biskupa ks. Mgr lic. Piotr Strojny.Witamy serdecznie księdza i życzymy owocnej posługi kapłańskiej w naszej parafii.

3 lata temu - 19 czerwca 2017r. ks. Bartłomiej Wilk przyjął święcenia kapłańskie.

B3r.jpg

31 lat temu - 14 czerwca 1989r. ks. Jerzy Kubik przyjął święcenia kapłańskie.

31rk.jpg

Uroczystość Bożego Ciała - 11 czerwca 2020

Dzisiaj przeżywamy Uroczystość Najświętszego Ciała i Krwi Pańskiej, w tradycji ludowej: Boże Ciało. Jest to w Kościele katolickim uroczystość liturgiczna ku czci Najświętszego Sakramentu, która ma charakter dziękczynny i radosny. W tym dniu wierni wspominają Ostatnią Wieczerzę i Przeistoczenie chleba i wina w Ciało i Krew Jezusa Chrystusa. Tradycyjnie w naszej Parafii święto to wiąże się z procesją z Najświętszym Sakramentem. Procesja zatrzymuje się kolejno przy czterech ołtarzach, przy których czytane są związane tematycznie z Eucharystią fragmenty czterech Ewangelii.W tym roku, ze względu na pandemię ołtarze usytuowane były wokół Kościoła. W procesji uczestniczyła liczna grupa mieszkańców.

100.rocznica urodzin Jana Pawła II -18 maja1920 - 18 maja 2020

100 lat temu w Wadowicach urodził się Karol Wojtyła – Święty Jan Paweł II. Wiele można pisać i mówić o Wielkim Polaku – Ojcu Świętym – wspaniałym człowieku.
Każdy z nas ma własne przemyślenia, rozważania, podziękowania…
Niech dzisiejsza rocznica, pozwoli znaleźć nam chwilę z Naszym ukochanym Papieżem.

Zachęcamy do obejrzenia filmu biograficznego o Janie Pawle II:
https://www.youtube.com/watch?v=HHOX03Pmd5s

lub poczytania Jego biografii
https://domjp2.pl/jan-pawel-ii/dziecinstwo-jana-pawla-ii/

Imieniny ks. Proboszcza Jerzego Kubika -23 kwietnia

kskubik.jpg

Wielkanocne wspomnienia.

To pierwsze święta, gdy dla dobra nas samych oraz naszych rodzin i całego społeczeństwa, powinniśmy zostać w domu i świętować w gronie osób, z którymi mieszkamy.

W załączonym filmie (podkład muzyczny w wykonaniu ks. Roberta Capały) przedstawiamy krótkie wspomnienia - ( kliknij w link)- https://youtu.be/tu1v1WtAVP0

Wielki Tydzień 2020r.

Tegoroczny Wielki Tydzień i Wielkanoc przeżywamy w domu ze względu na obecną sytuację. Przypominamy najistotniejsze szczegóły dotyczące Świąt Wielkanocnych.

Wielkanoc to najstarsze i najważniejsze święto obchodzone przez chrześcijan. Upamiętnia mękę, śmierć i zmartwychwstanie Chrystusa.

Wielki Czwartek – Jezus świętuje Paschę wraz z Apostołami podczas Ostatniej Wieczerzy.
Msza Święta Wieczerzy Pańskiej, sprawowana jest właśnie na pamiątkę Ostatniej Wieczerzy, podczas której Chrystus ofiarował Bogu Ojcu pod postaciami chleba i wina Swoje Ciało i Swoją Krew, a następnie dał Apostołom do spożycia oraz nakazał im, by czynili to na Jego pamiątkę. Podczas tego wydarzenia, Pan Jezus ustanowił dwa sakramenty święte - Kapłaństwo i Eucharystię. Ksiądz wkłada białe szaty jako wyraz miłości do Jezusa wyrażonej w Eucharystii. Po mszy św. ołtarz zostaje uprzątnięty.

Wielki Piątek – Jezus zostaje ubiczowany, po czym niesie krzyż, na którym zostanie ukrzyżowany. „Dokonało się” – Jezus zostaje przybity do krzyża i umiera.
Ksiądz wkłada czerwone szaty na znak krwi przelanej przez Chrystusa. W kościele nie są odprawiane msze św. Odbywa się adoracja krzyża. Liturgia Męki Pańskiej rozpoczyna się milczeniem całego kościoła. Kapłan upada na twarz, a ludzie klęcząc milczą. Jest to upokorzenie się człowieka wobec Boga, a także wyrażenie smutku i bólu całego Kościoła.

Wielka Sobota -wierni przynoszą do kościoła koszyczki z jedzeniem do święcenia. Ksiądz wkłada białe szaty jako radosny symbol zwycięstwa Jezusa nad śmiercią. W Wielką Sobotę odbywa się najważniejsza celebracja w Roku Liturgicznym - Wigilia Paschalna w Świętą i Wielką Noc Zmartwychwstania. Nie jest to typowa Msza, gdyż oprócz Liturgii Słowa i Liturgii Eucharystycznej jest jeszcze Liturgia Światła i Liturgia Chrzcielna. Do kościoła zostaje wniesiony paschał, od którego zapalane są pozostałe świece. Po raz pierwszy od początku Wielkiego Postu zostaje odśpiewane Alleluja.

Wielkanoc – Jezus zmartwychwstaje i opuszcza grobowiec, w którym złożono jego ciało. Objawia się Apostołom, pokazuje swoje rany i przekazuje im moc odpuszczania grzechów.

Niedziela Palmowa - 5 kwietnia 2020r.

Dzisiaj obchodzimy uroczystość Niedzieli Palmowej. Jest to ostatnia niedziela przed Wielkanocą.
Niedziela Palmowa jest pierwszym dniem Wielkiego Tygodnia. Jest jednocześnie zapowiedzią męki, śmierci i zmartwychwstania Chrystusa. W Ewangelii Niedziela Palmowa odnosi się do uroczystego wjazdu Chrystusa na osiołku do Jerozolimy. Mieszkańcy witali Jezusa, krzycząc "Hosanna Synowi Dawidowemu" i rzucając gałązki palmowe na drogę w dowód uwielbienia. Na pamiątkę tego wydarzenia przyjął się zwyczaj święcenia w tym dniu ozdobnych palm, które symbolizują zarówno męczeństwo Chrystusa jak również odradzające się życie.

Ze względu na pandemię koronawirusa i związane z tym rygory sanitarne, uczestniczymy w liturgiach mszy św. i nabożeństw poprzez transmisje telewizyjne i modlitwę w domach.
Załączamy wspomnienia z Niedziel Palmowych z ostatnich siedmiu lat - ( kliknij w link)- https://youtu.be/7Y7xN2GVk4A

Czuwanie w intencji powołań dekanatu świętokrzyskiego 2020 - Częstochowa 9.02.2020r.

Grupa naszych parafian wzięła udział w dekanalnym czuwaniu nocnym w Częstochowie w intencji powołań dekanatu świętokrzyskiego.
Zdjęcia można obejrzeć pod linkami:
https://drive.google.com/drive/folders/1JG2n8BeYgWN3fTwPGZiNeV3bnNhRvSN6

https://photos.google.com/share/AF1QipPHdlRs0Ee6SbSJVzFx8UJudVxwNdAF7-nENvVmjnZ6iYcg24Xp9KEEOMc0_8BtGg?key=OHBIdUZjdnFwMUdlTEVsbF91U3hWQ3E5MHdIeDRR

Święto Trzech Króli - 6 stycznia 2020r.

" Światłość w ciemności świeci i ciemność jej nie ogarnęła" (J 1,5)
Dzisiejsza liturgia mówi dziś o światłości Chrystusa, która zajaśniała w noc Bożego Narodzenia, która doprowadziła pasterzy do betlejemskiej stajenki i wskazała drogę Mędrcom ze wschodu. Uroczystość Objawienia Pańskiego w tradycji znana jest jako Święto Trzech Króli.

Sprzątanie kościoła

  1. Janczyce
  2. Baranówek
  3. Żerniki
  4. Kolonie Żernickie
  5. Kolonie Olszownickie
  6. Stanisławów
  7. Olszownica
  8. Górki
  9. Baćkowice - ul. Leśna
  10. Baćkowice - Poddane
  11. Nieskurzów Mały
  12. Nieskurzów Podlesie
  13. Nieskurzów Stary
  14. Nieskurzów Nowy
  15. Baćkowice Górne
  16. Baćkowice - Osiedle
  17. Baćkowice - Kanturka

Jedna kolejka do sprzątania obejmuje 4 kolejne rodziny. W przypadku większych świąt i uroczystości kolejka jest podwójna.

O ile nie zaznaczono inaczej, treść tej strony objęta jest licencją Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License